Dag Allemaal,
In het verleden heb ik Aikido geoefend, vandaar dat ik mijn vraag hier wil stellen.
Ik ben inmiddels (jeugd) trainer bij handboogschietvereniging Avalon Sports in Apeldoorn (training in onze schiethal op Parc Spelderholt, Beekbergen:
http://www.avalonsports.nl/ )
Nu heb ik voor onze jeugd een training ontwikkeld op basis van Kyujutsu met gebruikmaking van de Hassetsu (de 8 stappen van het schot). Bedoeling daarbij is, om de jeugdleden via een beetje aangepaste training (wij schieten met westerse bogen en niet met Yumi) een betere schiettechniek, rust, concentratie en bewustwording aan te leren.
Nu zou ik graag die training een beetje 'aankleden' om het zo wat interessanter te maken voor de jeugdleden maar ik kan nergens in de omgeving een vereniging of beoefenaars van Kyujutsu vinden.
Vandaar mijn vraag aan jullie: Voor Kyujutsu draagt men eenzelfde pak als bij Aikido gebruikt wordt met daar overheen een Hakama die ook in Aikido gebruikt wordt. Nu ben ik nog in het bezit van mijn oude Aikido pak maar ik bezit geen Hakama.
Mijn vraag is dus nu: zou ik van een van jullie (het liefst uit Apeldoorn of de omgeving daarvan) een paar dagen een Hakama kunnen lenen voor de training die ik verzorg op 23 april aanstaande? Ik ben zelf rond 1.90 meter dus heb wel een grotere maat nodig. Uiteraard zorg ik dat deze weer schoon en verzorgd retour komt.
Voor verdere aankleding zoek ik uiteraard een Yumi (Japanse boog) en een bamboe kendo zwaard of bokken. Nu zal de boog waarschijnlijk niet gaan lukken maar wellicht kan ik met de Hakama ook een bamboe kendo zwaard of bokken lenen?
Ik ben me er van bewust dat ik wat vrijpostige vragen stel maar om de training voor onze jeugdleden aantrekkelijk te maken zou jullie hulp bijzonder gewaardeerd worden.
groet, kikosan (Nico)