Qwartel
Small Poster

|
 |
« Gepost op: 28 Januari 2010, 13:54:02 » |
|
Hi allemaal..
Ik loop eigenlijk al maanden een beetje te hikken tegen het beginnen met Aikido. Ik ben zelf een redelijk sportieve man van 42 en als gevolg van het afhaken van een trainingsmaatje op de sportschool wil ik eigenlijk wat anders gaan doen...in groepsverband. Aikido trekt me daarin eigenlijk wel..
Nu is echter de vraag of ik niet te oud ben om mijn eerste schreden op dat pad te maken. Bij mij in de buurt zit de dojo van Henk Kat.
Iemand ervaring met beginnen op latere leeftijd ?
Gr,
Martin
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 Januari 2010, 14:15:10 door Qwartel »
|
|
|
|
|
|
Androgion
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Januari 2010, 14:18:39 » |
|
Gewoon doen, Henk Kat is naar het schijnt (zelf nooit les van gehad) een zeer goede leraar. Latere leeftijd is geen probleem.
|
|
|
|
|
|
Het grootste talent van een mens is dat hij geraakt kan worden.
|
|
|
|
Giru
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Januari 2010, 01:16:02 » |
|
Hoi Martin,
Geen probleem, aikido is voor alle leeftijden. Laat je niet afschrikken door het rollen en valbreken, vind hier je eigen (gezonde) weg in en neem je tijd om dingen te leren. Heb er vooral plezier in.
Succes, laat ons weten wat je doet. Giru
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Qwartel
Small Poster

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Januari 2010, 09:42:32 » |
|
Bedankt voor jullie input. Ga even een proefles aanvragen... Zal zeker nog even melden hoe het bevallen is  Gr, Martin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rincewind
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Februari 2010, 15:56:58 » |
|
Bedankt voor jullie input. Ga even een proefles aanvragen... Zal zeker nog even melden hoe het bevallen is  Gr, Martin En hoe is het bevallen? Ben kort geleden weer van start gegaan na een pauze van een paar jaar 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan de Jonge
Small Poster

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 22 April 2010, 07:56:31 » |
|
Beste Martin,
In mijn beleving ben je nooit te oud om met aikido te beginnen, maar altijd te jong om met aikido te stoppen. Ik hoop dat je proefles is bevallen.
Vriendelijke groet,
Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yama
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 1 Juli 2010, 12:51:40 » |
|
Wij hebben in onze dojo les gehad van Sato sensei, 3e dan Aikido en 3e Dan Toho Iai. Ook hij is pas op zijn veertigste begonnen met Aikido, is nu 63. Een van de leraren binnen onze dojo is ook pas op zijn 42ste begonnen, is ondertussen 3e Dan, en over een paar dagen 68! Gaat nog steeds naar seminars, geeft elke week les aan Aikikids, en senioren. Je ziet dus wel ,volgens mij ben je nooit te oud om met Aikido te beginnen. Heel veel succes, en plezier met het volgen van je Aikido lessen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dudeman
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Juli 2010, 14:48:49 » |
|
Ik denk dat je realistisch moet zijn in wat je wil. Eerlijk tegen jezelf... Je moet denk ik niet verwachten om een grootmeester te worden, maar je bent noot te oud om inzichten en houding van het aikido eigen te maken. Vergeet niet dat de echt hoge graden in Japan ook pas na de 42 worden gegeven 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dudeman
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 3 September 2010, 11:52:47 » |
|
Ik denk dat je realistisch moet zijn in wat je wil. Eerlijk tegen jezelf... Je moet denk ik niet verwachten om een grootmeester te worden, maar je bent noot te oud om inzichten en houding van het aikido eigen te maken. Vergeet niet dat de echt hoge graden in Japan ook pas na de 42 worden gegeven   Dus jij bent het niet met mee eens Giros?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|